nie zrywaj róż ale…

różana kompozycja
róże tkwiące w wazonie czeka szybki koniec
więc zostaw je naturze a będą kwitły dłużej …

” przynieś mi miłość…”

czy to prośba o wybaczenie
czy rodzaj miłosnego wyznania
wszak nie jest urojeniem
róża przez ciebie podarowana

róża czerwona rankiem zerwana
wieczorem zaś podarowana
symbolem upojnej rozkoszy
od wieczora i nocy aż do rana

a kiedy minie miłosny szał
róża straci płatki czerwone
jak miłość której będzie brak
gdy pójdziesz w inną stronę

tylko róża tkwiąca w wazonie
zapłacze płatkami rubinowymi
że miłość co jak ogień płonie
do jej śmierci się przyczyni

więc, zapamiętaj sobie miły
róże są piękne na rabatkach
przynieś mi siebie i miłość
a oszczędź pięknego kwiatka…

cichosza,03.07.2016r.

„Gdy ktoś kocha różę,której jedyny okaz
znajduje się na jednej z milionów gwiazd,
wystarczy mu na nie spojrzeć, aby być
szczęśliwym.Mówi sobie:
Na którejś z nich jest moja róża…”
.(Antoine de Saint-Exupéry)

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii fotografie, Główna, tagi, tagi;poezja, wiersze i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „nie zrywaj róż ale…

  1. ale pięknie:))Cichotko :)))jak zawsze rozpachniałaś bloga:)))

  2. cichosza pisze:

    dzięki Agatko 🙂 przeglądałam wiersze o różach znanych poetów
    i nagle pod wpływem wiersza Kazimiery Iłłakowiczówny napisałam swój wiersz
    Oto wiersz poetki :
    Czerwona róża…
    Nie wiemy- jak przemówić,
    spotkać się nie umiemy…
    O różo, różo czerwona,
    powiedz ukochanemu,
    żeś mnie widziała tutaj
    od płaczu pobielałą
    że życie-
    bardzo krótkie,
    niewiele go zostało,
    że nocą anioł mnie budzi,
    jego imieniem wzywa….
    O różo, różo czerwona,
    powiedz mu-
    niech przybywa!

    smutny i liryczny no i śliczny wiersz …pozdrawiam słonecznie 🙂

  3. restlessjo pisze:

    They make me happy just to see and smell them in the garden. 🙂

  4. Myślisz tak samo jak ja..
    Mam w ogrodzie 100 róż… ale ale nigdy nie zerwałam żadnej do wazonu..
    Zawsze, gdy któraś przekwita… czule się z nią żegnam…do następnego roku
    Śliczny wiersz…

    • cichosza pisze:

      róże są piękne choć krótko kwitną a potem gubią płatki i usychają…
      myślę,że można te cechy róży porównać do pięknej kobiety …
      jak w życiu jest czas wzrostu,dojrzewania,zakwitania,przekwitania
      i tylko róża odrodzi się za rok taka sama …dziękuję i pozdrawiam

  5. „Są ludzie pozbawieni poczucia czasu. Chcą zrywać kwiaty, które się jeszcze nie stały kwiatami: i wtedy okazuje się, że nie ma kwiatów.” (Antoine de Saint-Exupéry)

    • cichosza pisze:

      mam na Twój komentarz dwa cytaty ;”Czas upływa… Z róż opadają płatki, ale nie ciernie.”
      Eliza Orzeszkowa a oto drugi cytat ;
      „Gdzież nasza róża,
      Pytam was bracia?
      Zwiędła nam róża,
      Dziecko to ranka.
      Tylko nie mówcie:
      Tak młodość więdnie!
      Tylko nie mówcie:
      Tak życie biegnie!”
      Autor: Aleksander Puszkin,
      odnośnie zrywania pąków róż moje zdanie jest takie :tylko barbarzyńca
      zrywa róż pąki niszcząc pięknego kwiatu początki …pozdrawiam

  6. avemi pisze:

    czas róży przemija
    lecz zapachu płatków
    ów czas nie zabija…

    pozdrawiam, ale pięknie w różanym ogrodzie wierszy 🙂

Skomentuj

