galimatias czyli…

*(myśli moje poplątane…)

myśli moje lecą w przestworzach
jasne,lekkie i przejrzyste
myśli moje płyną rzeką i morzem
szczere,uczuciowe i czyste

czasem pną się na szczyty
mozolnie,ciężko i powoli
lub zalegają jak skarb ukryty
do wspominania pozostawiony

myśli moje jak latawce szybują
skierowane prosto do ciebie
czasami jak dym z komina się snują
lub spływają jak mgła na ziemię

lecz kiedy zabłądzą na bezdroże
modlę się do Ciebie Panie Boże
ufam,że mi pomożesz drogę odnaleźć
i wyprostujesz myśli moje poplątane …

13.06.2016r.cichosza

Cytaty :
Myśl spotkaną w nocy trzeba,
jak kobietę, oglądać w dziennym świetle.

Myśl ucieka z głowy. Ma uraz do zamkniętych pomieszczeń!

Myśli niektórych ludzi są tak płytkie,
że nie sięgają nawet ich głowy.

Myśli są niewidzialne, ale bezmyślność jest widoczna.
„Myśli są wolne od cła?” Gdy nie przekraczają granic.

Myśli nieuczesane – zbiór aforyzmów
Stanisława Jerzego Leca wydany w 1957 w Krakowie.

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii Główna, tagi, tagi;poezja, wiersze i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „galimatias czyli…

  1. ale sobie fajnie to obmyśliłaś:0 ) ciekawie. W ost. strofce- jesli pozwolisz zaproponuję wyrzucenie „myśli”z pierwszego wersu- lecz kiedy zbłądzą na bezdroże- odejmie kilogram:))). Bardzo fajnie!

    Moje myśli jak szalone białym puchem przystrojone
    po błękitnym niebie mkną dzisiaj do Ciebie
    wiatr tęsknotą zasilany biegnie tak jak zwariowany
    spieszy się bo bardzo chce by ogrzały myśli twe:))

  2. Igomama pisze:

    Mądrze i pięknie… Jakbym czytała o swoich myślach. Tylko nie umiałabym tego tak trafnie ubrać w słowa…

Skomentuj

