przynieś jesienną różę …

jesienne roze

„przynieś jesienna różę…”

złocistej chryzantemy
nie przynoś mi na spotkanie
to synonim śmierci a ja wolę
mały kwiat róży herbacianej

smutku i trosk codziennych
też nie przynoś mi Kochanie
aby nie było skarg wzajemnych
ale by radość niosła nam pamięć

a kiedy wiatr mroźny zawieje
odrzucimy przeszłości cienie
by nadzieję mieć na odrodzenie
gdy miłość w sercach dojrzeje

na przyszłe wiosenne ożywienie …

17.10.2014r.(cichosza)


JESIENNE RÓŻE (autumn roses) – Irena Santor

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii fotografie, Główna, muzyka, tagi, tagi;poezja, wiersze i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „przynieś jesienną różę …

  1. avemi pisze:

    Tak od ukochanego można wymagać 🙂 Ja uwielbiam chryzantemy i astry w donicach ozdabiające balkony i witryny sklepowe, a na cmentarzach są jak promienie słońca…
    W wazonie podobają mi się róże – herbaciane o pięknym zapachu też. … i fenomenem róż jest dla mnie, że piękniej wyglądają w wazonie niż w ogrodzie, a nie lubię ciętych kwiatów 🙂
    No to nam zapachniało… Pozdrawiam i życzę bukietu 🙂

  2. W interesujący sposób przedstawiasz chryzantemę – jako związaną ze śmiercią, podczas gdy ja raczej kojarzę ją jako symbol słońca.
    Jeśli chodzi o mowę kwiatów: żółta chryzantema oznacza myślenie o ukochanej osobie, żółta róża zaś jest z kolei symbole zazdrości i nieszczerości. Zdecydowałem się o tym wspomnieć, bo język symboliki związanej z kwiatami jest mi bliski i często korzystam z niego.
    Z drugiej strony jednak każdy twórca ma prawo do pisania po swojemu i do proponowania nowych rozwiązań – co również jak najbardziej szanuję. 🙂

    • cichosza pisze:

      no cóż na symbolice kwiatowej się nie znam ale chryzantemy kojarzę
      ze świętem zmarłych a róże wszystkie sa piękne …

      • Wiesz, to jest ciekawe, ponieważ po przeczytaniu Twojego wiersza zacząłem badać temat i zauważyłem, że faktycznie w Polsce często kojarzy się chryzantemy ze śmiercią – mimo, że np na wschodzie są one raczej symbolem doskonałości i bogactwa.
        Interesujące, w jaki sposób kontekst kulturowy zmienia znaczenie symbolu… Czasami umykają mi te bardziej codzienne, ale to miłe, gdy pojawia się okazja do nauki. 😉

      • cichosza pisze:

        rzeczywiście człowiek uczy się przez całe życie …mnie też
        ta zasada dotyczy ..pozdrawiam i dziękuję za twój komentarz

Skomentuj

