posyłam kwiaty …

przesłanie …

jam prosty człowiek
i proste moje pisanie
jakby z wyobraźni dziecięcej
obrazy kredkami malowane…

więc kwiatowe przesłanie
wybitnemu poecie pozostawię :

” Posyłam kwiaty …”

Posyłam kwiaty – niech powiedzą one
To, czego usta nie mówią stęsknione!
Co w serca mego zostanie skrytości,
Wiecznym oddźwiękiem żalu i miłości.

Posyłam kwiaty – niech kielichy skłonią
I prószą srebrną rosą jak łezkami,
Może uleci z ich najczystszą wonią
Wyraz drżącymi szeptany ustami,
Może go one ze sobą uniosą
I rzucą razem z woniami i rosą.

Szczęśliwe kwiaty! im wolno wyrazić
Wszystkie pragnienia i smutki, i trwogi;
Ich wonne słowa nie mogą obrazić
Dziewicy, choć jej upadną pod nogi;
Wzgardą im usta nie odpłacą skromne,
Najwyżej rzekną: „Słyszałem – zapomnę.”

Szczęśliwe kwiaty! mogą patrzeć śmiale
I składać życzeń utajonych wiele,
I śnić o szczęściu jeden dzień słoneczny…
Zanim z tęsknoty uwiędną serdecznej.

Adam Asnyk

róża żółta

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii Główna, tagi, tagi;poezja, wiersze i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „posyłam kwiaty …

  1. Angie pisze:

    Piękny wiersz, piękna róża! Wszystkie róże uwielbiam! 🙂

  2. KBG pisze:

    róża z kroplą srebrzystą 🙂 herbaty tylko brak …

  3. Chociaż nie znałam tego wiersza, chcialam napisać:piszesz jak Asnyk…
    Piękne róża
    Serdeczności, Marysia

Skomentuj

