smutek …

„Smutek ..”

chadza swoimi ścieżkami
nie wiesz skąd się pojawi
cicho mrucząc lgnie do rąk
podobnie jak kot…

uwielbia głaskanie a wtedy
zaśnie na twoim kolanie
ostre pazurki schowane
nie bój się o podrapanie…

odejdzie kiedy ma ochotę
by znów pojawić się potem
nie wiadomo kiedy i skąd
podobnie jak kot…

nie próbuj go odrzucić
i tak kiedyś powróci
choćbyś wyrzucić potrafił
mówiąc ;idź już sobie stąd

i tak spadnie na cztery łapy

by zacząć się do ciebie łasić
podobnie jak kot…

10.01.2013r.-cichosz@

*** (ptaku mojego serca…)

ptaku mojego serca
nie smuć się
nakarmię cię ziarnem radośći
rozbłyśniesz

ptaku mojego serca
nie płacz
nakarmię cię ziarnem tkliwośći
fruniesz

ptaku mojego serca
z opuszczonymi skrzydłami
nie szarp się
nakarmię cię ziarnem śmierci
zaśniesz

Halina Poświatowska

Cytaty dot.smutku;
Nadmiar smutku się śmieje.
Nadmiar radości płacze.
Autor: William Blake

Nasze smutki są radościami naszych wrogów.
Autor: Ajschylos

Dzielić się radością, to dwa razy tyle radości.
Dzielić się smutkiem, to połowa smutku.
Anonim

Ach, gdy z tobą, kochanie,
Smutku i szczęścia nie dzielę,
Smutek smutkiem zostanie,
Weselem nie jest wesele.
Autor: Adam Mickiewicz

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii Główna, muzyka, tagi, tagi;poezja, wiersze i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „smutek …

  1. MrsDalloway pisze:

    Uwielbiam Wandę Warską. W jej śpiewie jest coś czego do tej pory nigdzie indziej nie odnalazłam, tchnienie jakies innej epoki

    • cichosz@ pisze:

      poezji pieśniarka wspaniała choć dzisiaj być może
      zapomniana ..piękne tworzyła też malunki na drewnie..

      • violamalecka pisze:

        Miałam kiedyś okazję rozmawiać z nią
        i Kurylewiczem. 😉
        Koncertowali w mojej Szkole Muzycznej.
        Moim zadaniem było opiekowanie się gośćmi.
        Było to dla mnie ogromne przeżycie.

      • cichosz@ pisze:

        ja nie miałam takiego szczęścia ale podoba mi się
        jeszcze ta śpiewana przez p.Wandę poezja ;

        CZUŁOŚĆ … śpiewa Wanda Warska ( wiersz Cypriana Kamila Norwida )

Skomentuj

