czym jest człowiek …

Czymże ja jestem?…

Czymże ja jestem? Proch czy rozbitek
Wśród tego świata bez granic
Jaki i komu z dni mych pożytek?
Czy-m dla nikogo i na nic?

Nie jestem więcej niż to drzew plemię
I więcej być mi nie trzeba,
Jeno bym wrastał stopami w ziemię
I dążył czołem do nieba

Nie jestem więcej niźli ta brzoza,
Którą w powietrzu kołysze
Niepokój kwietnia i grudnia groza
I mąci tajną jej ciszę

Jestem, bym strojny w wiosny odzienie
Słał śpiewny poszum w manowce,
A w lecie rzucał czołem swym cienie,
W których dumają wędrówce

Jestem, bym gnieździł w gałęziach ptaki
Rzadkie zbłąkanych tęsknice,
Co nie odlecą swoimi szlaki,
Kiedy mną wstrząsną wichrzyce

Jestem, bym z żywych soków zrodzone,
Z najgłębszych moich korzeni,
Liście utracił, dumną koronę,
Gdy przyjdzie pora jesieni.

I byście, gdy was smętek poruszy,
Liść depcąc w wiatru poświście,
Czuli: „Jak gorzko, jak słodko w duszy,
Gdy u stóp szumią te liście.”

Leopold Staff

 

Uczę się poruszania na tym blogu więc na razie wiersze znanych i lubianych

zanim coś mojego autorstwa wstawię …..

Informacje o cichosza

http://wp.me/p1DWCK-hU
Ten wpis został opublikowany w kategorii Główna i oznaczony tagami , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „czym jest człowiek …

  1. Pomyślałam o Tobie, że pisze jak Staff, ot ciemna , nie znałam tego wiersza lub zapomniałam . Pozdrawiam, Marysia

    • cichosz@ pisze:

      Czymże ja jestem …oto pytanie która też sama sobie zadaję
      ale wiem na pewno że nie jestem omnibusem i wszystkiego
      znać nie muszę …Marysiu wiedz że mimo wieku ciągle się uczę ..
      pozdrawiam ciepło

Skomentuj

